تاثیر گذشته سایت بر سئو و طراحی سایت


هنگام شروع طراحی سایت معمولاً نود درصد افراد تصمیم می گیرند تا سایت خود را بر روی دامنه اختصاصی و تازه خریداری شده راه اندازی کنند ولی تعدادی از افراد قصد دارند تا مسیر میانبر را طی کنند تا به هدف اصلی خود که سئو سایت است برسند. به اعتقاد  بعضی از سئو کاران  طراحی سایت بر روی  سایت هایی  با قدمت بیشتر  و بر روی دامنه ای که  سالها فعالیت دارد بهتر است. در این مطلب قصد داریم به بررسی درستی یا نادرستی تکنیک این ۱۰% بپردازیم .

در ابتدا قصد داریم مسئله را کمی باز کنیم به صورت دقیق تر با مفهوم کار آشنا شویم. بعضی از طراحان سایت و توسعه دهندگان آن اعتقاد دارند دامنه های قدیمی که چندین سال فعالیت داشته‌اند سریعتر و بهتر از دامنه های تازه خریداری شده قابلیت بهینه سازی دارند. یعنی در زمان شروع طراحی سایت دامینی را برای راه اندازی سایت خود انتخاب می کنند که قبل از این مدت ها بر روی آن وبسایتی قرار داشته است. حالا که با طرز کار و مفهوم آن آشنا شدیم و به بررسی چند سوال و مورد می پردازیم.


این کار چگونه صورت می گیرد؟
برای انجام این کار ابتدا سابقه دامنه و گذشته آن را بررسی می‌کنند و می‌بینند که این سایت به چه تعداد نتایج ایندکس شده در گوگل دارد و همچنین اتوریتی و قدرت دامنه آن چقدر است. بعد از اینکه این مورد را بررسی کردند از بین دامنه هایی که بهترین گذشته را دارند یک مورد را انتخاب کرده و سایت خود را بر روی آن راه اندازی می کنند.

 

این کار به چه اندازه کارآمد است؟
در مورد اینکه این تکنیک مناسب است یا نه دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد ولی می‌توان گفت بله تاثیرگذار و کارآمد است ولی با رعایت برخی شروط.

بررسی شروط:

یکی از این شروع این است که دامنه و گذشته آن اوضاع بدی در دیدگاه گوگل نداشته باشند. منظور از این حرف این است که برای مثال این سایت توسط گوگل پنالتی نشده باشد و یا به دلیل رعایت نکردن تکنیک های استاندارد برنامه نویسی ارورهای سایت از قبیل ارور ۴۰۴ به تعداد بسیار زیادی برای سایت تولید نشده باشد و در نتیجه در گوگل نیز خطاها وجود داشته باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند تعداد نتایج ثبت شده و صفحات ایندکس شده یک سایت هر چقدر بالاتر باشد یعنی وضعیت آن سایت در آینده بهتر خواهد بود ولی این  همیشگی نیست. ممکن است سایتی به تعداد بسیار بالا صفحات ایندکس شده در گوگل داشته باشد ولی تمام این مطالب کپی و بازنشر سایت‌ها و محتوای سایت دیگر باشد که این اتفاق منجر به جریمه شدن سایت توسط گوگل خواهد شد. پس برای انتخاب یک دامنه باید به بسیاری از موارد توجه کرد و صرفاً عمر و گذشته دامنه به منزله ی وضعیت مناسب برای سایت نیست‌.

یکی دیگر از موارد این است که اصلاً سایتی که قرار است به تازگی بر روی دامین ایجاد شود و راه اندازی گردد ارتباط موضوعی با سایت قبلی داشته است یا خیر؟ برای مثال اگر سایتی در گذشته در زمینه طراحی سایت فعالیت داشته است و موضوع سایت جدید شما نیز در مورد برنامه نویسی و طراحی سایت است این دامین می تواند شما را کمک کنند تا سریع تر به نتیجه برسید. حالا اگر زمینه کاری سایت شما و محتوای موضوعی سایت شما در مورد طراحی سایت بوده و همچنین با کلمات کلیدی مانند کرج و به عبارتی ترکیبی از این دو کلمه با عبارت طراحی سایت در کرج فعالیت دارید و همچنین دامنه انتخاب شده شما نیز در حوزه کرج و حوزه آی تی و طراحی سایت فعالیت داشته است ،  می‌توانید بیشتر به آینده این دامین امیدوار باشید. البته این به شرطی است که خود دامین قبلی دچار جریمه های مختلف از طرف گوگل نشده باشد.

 

نام دامنه ارتباطی با زمینه کاری شما و همچنین برند شما دارد یا خیر؟
اگر برند شما هیچ ارتباطی با آدرس دامین از قبل وجود داشته ندارد انتخاب این دامنه توصیه نمی شود.