بازاریابی اینترنتی بهتر با گوگل ترندز


گوگل ترندز(Google Trends) یکی از فوق العاده ترین ابزار گوگل است که ابزاری بسیار مفید برای سئوکاران محسوب می شود. این ابزار عالی آزمایشگاهی مجهز برای ما محیا ساخته تا به توسعه روشهای بازاریابی‌ به صورت کاملا منطقی بپردازیم.

گوگل ترندز(Google Trends) چیست؟
این سرویس به عبارتی روند جستجوی واژه ها و کلمات مختلف در گوگل را نمایش داده و مسیر رشد و کاهش سرچ هر عبارت را به تفکیک روز ، ماه و سال در معرض دید کاربران و توسعه دهندگان وب قرار می دهد. این ابزار در سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ ارایه شد و به بسیاری از صاحبان بیزینس های مختلف ایده های تجاری بزرگی داد. با استفاده از این ابزار اطلاعاتی کامل را از وضعیت های مختلف کلمات جستجو شده را می توان دریافت کرد.
گوگل ترندز به کلیه پرسش های شما در مورد انتخاب کلمات کلیدی در هر کشور ، استانها و شهرهای مختلف و... پاسخگو است و علاوه بر این یکی از سریعترین ابزارهای رایگان گوگل است که برای توسعه سئو هر سایت مسیر مشخصی را پیشنهاد می کند.  شما طراحان سایت و سئوکاران می توانید با مراجعه به سایت trends.google.com به این سرویس دسترسی پیدا کنید.

دسته بندی و متغیرهای کلی گوگل ترندز :


گوگل ترندز



Web Search (جستجوی وب): جستجوی تصاویر در گوگل (Google Image) - جستجوی اخبار (Google News) - جستجوی محصول فروشگاهی (Google Shopping).

گزینه Worldwide (جهانی): انتخاب یک کشور برای نمایش آمار (ایران هم در این کشورها قرار دارد).

2004 تا امروز - 7 روز گذشته - 30 روز اخیر - 90 روز اخیر - 12 ماه اخیر - انتخاب یک سال مشخص یا انتخاب یک بازه زمانی مشخص - گزینه 5 سال گذشته نیز وجود دارد

همه طبقه بندی ها: خبرها - تجارت و صنعت - هنر و سرگرمی - اتومبیل و وسایل نقلیه - زیبایی و تناسب اندام - ادبیات - رایانه و الکترونیک - مالی - غذا و نوشیدنی - بازی ها و ...

 

در ادامه مطلب برای مشاهده نمونه مقایسه آماری و دریافت اطلاعات به صورت عملی به بررسی واژه های متناظر در زمینه طراحی سایت که گوگل ترندز برای این بیزینس ارایه می کند می پردازیم. این مقایسه برای کرج صورت گرفته و نتیجه در پایین قرار خواهد گرفت.

مقایسه آماری واژه های (طراحی سایت در کرج - طراحی سایت کرج و طراحی وب سایت در کرج)

نتیجه :

گوگل ترندز

 

همانطور که در نتیجه ارایه شده توسط گوگل ترندز مشاهده می شود عبارت طراحی سایت کرج آمار جستجوی بسیار بهتری نسبت به واژه های دیگر دارد. این بدان معناست که این واژه بیشتر طراحی سایت در کرج از طریق کاربران جتسجو شده است. از طرفی واژه دیگر آنچنان جستجوی پایین تری نسبت به دو مورد دیگر داشته است که می توان نتیجه گرفت برروی آن تمرکز نداشته باشید و تمام انرژیتان را بر سایر کلمات قرار دهید. اصولا کلمات و واژه های کوتاه تر جستجوی بهتر و بیشتری دارد. دلیل این جستجوی بیشتر نیز کاملا مشخص است و آن کوتاه تر بودن و در نتیجه تایپ کردن کمتر است.
 با مقایسه عملیات ساده بالا می توان وب سایت خود را با عنوان طراحی سایت کرج به گوگل معرفی کرد.

در مثالی دیگر واژه طراحی سایت در کرج را با طراحی سایت در البرز مقایسه می کنیم و خروجی را در پایین قرار می دهیم.

نتیجه :

گوگل ترندز

 

نتیجه خیلی جالب است. شاید با خود تصور کنید که استان البرز جامعیت بیشتری دارد و به همین دلیل باید این واژه جستجوی بیشتری داشته باشد ولی باید گفت که در اینجا شهرت نقش موثرتری دارد و به دلیل اینکه شهرت کلمه کرج بیشتر است و این کلمه عامیانه تر می باشد جستجو نیز بالاتر است.

بعضی از صاحبان تجارت های مختلف نیز با استفاده از گوگل ترندز به بررسی و مقایسه چند محصول پر جستجو می پردازند تا ببینید کاربران و مشتریان به چه محصولاتی علاقه بیشتری نشان داده اند.

همچنین این ابزار پرجستجوترین کلمات را در هر کشور و در بازه های زمانی مختلف نشان می دهد .