تغییراتی که نباید در سئو اعمال کرد


تغییراتی که نباید در سئو اعمال کرد

 

همواره تغییر و به روز رسانی در سایت امری مهم به شمار می‌آید ولی در مواقعی ممکن است این اتفاق باعث لطمه زدن به سئو سایت شما شود. ترافیک ارسالی از طرف گوگل بیشترین تعداد ورودی یک سایت را شامل می شود و اگر به سایت شما تهدید شود در نتیجه میزان ترافیک و بازدید سایت شما نیز پایین می آید و این بدترین اتفاق برای یک وب سایت محسوب می شود. در این صورت هم سئو سایت شما و هم هزینه صرف شده برای طراحی سایت از بین خواهد رفت.

۱- تغییر دامنه سایت (Change Domain)


بعضی از افراد در اواسط پروژه تصمیم می‌گیرند دامنه خود را تغییر دهند و برای مثال از دامنه ای را به دامنه کامل وبسایت خود را منتقل کنند و فراموش می کنند که این اتفاق چقدر می‌تواند خطرآفرین باشد. زمانی که پروژه‌ای بر روی یک دامنه هند حل می شود و مدتی بر روی سئو این سایت کار می شود این سایت در گوگل رتبه خوبی می گیرد به هیچ عنوان نباید دامین را تغییر داد. گوگل سایت شما را با آن دامنه پسوند می‌شناسند و زمانی که شما اسم و برند سایتتان حفظ می‌شود و پس و نوع آن تغییر پیدا می‌کنند از نگاه گوگل وب سایت قبلی دارای اعتبار بوده و وب سایت جدید هنوز نزد گوگل تازه وارد محسوب می گردد. هیچ اعتبار سئو از یک دامنه به دامنه دیگر منتقل نمی شود.

 

2- تغییر آدرس و url

دقت داشته باشید که علاوه بر صفحه اصلی سایت صفحات داخلی نیز ارزش بسیار زیادی دارند و در بسیاری از موارد حتی این صفحات داخلی بیشتر از صفحه اصلی نزد گوگل اعتبار و ماتریسی بالاتری دارند.
با ذکر مثال سعی می کنیم این جریان را بیشتر شرح دهیم. شما ارایه دهنده خدمات طراحی سایت هستید و در سطح کشور فعالیت دارید و همچنین به تفکیک در سطح هر استان و از جمله تهران فعالیت ویژه دارید. ممکن است به خاطر رقابت بسیار زیادی کلمه طراحی سایت در ایران رتبه شما در گوگل زیاد خوب نباشد ولی این رتبه برای صفحات داخلی سایت در تهران و با جستجوی کلمه طراحی سایت تهران به میزان چشمگیری خوب باشد. اگر شما این آدرس را از بین ببرید و آدرس url جدید دیدگاه با همان عنوان ها برای تهران قرار دهید بدون شک لطمه بزرگ خواهید دید چون از نگاه گوگل url قبلی اعتبار بسیار بالایی دارد.
 از طرفی فراموش نکنید بسیاری از صفحات داخلی (مقالات) باعث بهبود سئو سایت شما شده اند که در صورت تغییر می ‌تواند تاثیرات منفی برای وب سایت شما در برداشته باشد .
این را به یاد داشته باشید حتی قرار گرفتن یک عدد یا کارکتر اختصاری هم موجب تغییر آدرس شما نزد گوگل خواهد شد.

 

3- تغییر پسوند:


 نکته دیگر اینکه به پسوند سایت برنامه ریزی شده نیست دقت کنید و سعی کنید آن را تغییر ندهید. اگر پسورد سایت شما php هست و شما قصد دارید برنامه نویسی جدید با زبان asp را برای سایت خود پیاده کنید ممکن است به دلیل تغییر پسوند ها ارتباطی به سایت شما وارد شود. هنگامی که زبان برنامه نویسی شما تغییر می کند پسوند سایت شما نیز تغییر می کند و شما باید با استفاده از تکنیکهای خاص برنامه نویسان این آدرس را به طور اصولی تغییر دهید.


4- تغییر کامل title

برای وب سایت هایی که اعتباری نزد گوگل گرفتند بسیار خطرناک است که عنوان سایت به طور کامل تغییر کند . این اتفاق باعث خواهد شد که گوگل صفحه مربوطه شما را با عنوان قبلی نشناخته و به طور غیرطبیعی با افت سئو روبرو شوید.

 

5- تغییر محتوای عالی

اگر محتوای صفحات شما بسیار قوی است و به عبارتی مورد تایید گوگل می باشد آن را به طور کامل تغییر ندهید و سعی کنید در صورت لزوم تنها بخشی از متن صفحه را دچار دگرگونی کنید. البته به گفته بسیاری از متخصصان seo بروزرسانی محتوایی صفحات سایت اتفاق خوبی محسوب می شود ولی نباید متن اولیه کاملا تغییر کند.