کارشناس سئو کیست؟


کارشناس سئو

 

 

مشابه کارشناسان در هر رشته کارشناس سئو هم باید توانایی هایی داشته باشد که او را به عنوان یک کارشناس عالی مطرح کند و حالا یک کارشناس باید چه توانایی هایی داشته باشد.

 تحلیل و بررسی سایت
- یه متخصص سئو باید بتواند تمام ساختار و جزییات یک سایت را به طور دقیق بررسی و آنالیز کند. معمولا بهترین متخصصین سئو تا حد زیادی بر اصول وب سایت نویسی مسلط هستند پس از همین رو یک کارشناس باید آشنایی نسبی در مورد طراحی سایت داشته باشد تا بتواند با تحلیل یک سایت معایب و باگ های موجود در سایت را تشخیص دهد. البته این کار بسیار سخت است و نیاز به تجربه شخص دارد.

 

- توانایی تشخیص باگ
یک سئوکار باید بتواند مشکلاتی که از طرف کدنویسی سطح پایین یا مشکلات فنی پیش می آید را کاملا تشخیص دهد. اگر خود می تواند آن را رفع کند و در غیر این صورت آن را به کارشناس مربوط ارجاع دهد.

 

- توانایی بررسی رعایت نسبت متن به عکس
همواره در زمان طراحی سایت نسبت متن و تصاویر را رعایت کند.

 

- رعایت چگالی کلمات
رعایت اصول چگالی کلمات امر بسیار مهمی است . کارشناس سئو همواره باید بتواند نسبت چگالی کلمات را در هر صفحه یا مقاله در نظر بگیرد . این تکنیک بسیار حیاتی است چون اگر بیش از حد چگالی تعیین شده رفتار شود احتمال اسپم بودن شما در نگاه موتورهای جستجو زیاد خواهد شد.

 

- رعایت لینک های داخلی

 

- رعایت لینک به خارج
کارشناسرسئو باید به امر توجه کند که لینک های خروجی سایت نباید بیش از حد نورمال باشد که موجب اسپم بودن شود‌.

 

- آشنایی با بک لینک و قوانین خطرناک آن

بک لینک های غیر طبیعی و از سایتهای اسپم عواقب خطرناکی به دنبال دارد. کارشناس باید بداند از کجا بک لینک بگیرد و به چه تعداد. همچنین با چه کلمات کلیدی بهتر است بک لینک دریافت کند. دریافت بک لینک به همان اندازه که باعث پیشرفت سایت شما می شود ممکن از منجر به لطمات جبران ناپذیری به سئو شود.


آشنایی کامل با وبمستر گوگل:
وبمستر ابزاری بسیار فوق العاده است که هم وضعیت خطاها، بازدیدها و... وب سایت شما را نمایش می دهد و هم ابزاری عالی برای ایندکس سریع صفحات و تنظیمات آن است.

 

آشنایی به روش های افزایش سرعت سایت :
یکی از فاکتورهای احتمالی سئو سرعت لود سایت است. متخصص بهینه سازی باید بتواند سرعت بارگذاری را تا حد امکان بالا ببرد.

 

توانایی آنالیز رقبا :
این یک تخصص بسیار کاربردی است و متخصص باید ابتدا سطح قدرت سایتهای رقیب را بررسی کند سپس با توجه به آن برای سئو برنامه ریزی کند.

 

توانایی رفع خطاها:

در سراسر زمان انجام پروژه سئو با خطاهای زیادی در سایت و وبمستر روبرو می شویم. یک کارشناس باید بتواند هر خطایی را رفع کند.


آشنا به الگوریتم های گوگل
گوگل چندین الگوریتم دارد که هر کدام هدف مشخصی را دنبال می کند و یک سئوکار باید با تمام این الگوریتم ها اشنایی داشته باشد.

 

بروز بودن

یک متخصص بهینه سازی باید دانش خود را در بحث سئو بروز کند و تغییرات فاکتورهای seo را پیگیری کند. معمولا این تغییرات سالانه رخ می دهد.

 

آشنایی با تکنیک های سئو لوکال

امروزه مشتریان سئو محلی بسیار زیاد هستند و رقابت نیز دشوارتر از قبل شده است. چنانچه با این گونه سئو آشنایی ندارید مقاله را مطالعه بفرمایید. برای مثال کلمه کلیدی طراحی سایت در کرج برای لوکال کرج. یعنی این شخص باید قادر به بهینه سازی سایت در هر منطقه و استان نیز باشد.

 

تولید محتوا :

اگر محتوای یک وب سایت کپی و یا بی کیفیت باشد  عواقب بدی در پی خواهد داشت و این در حالی است که کارشناس seo باید نسبت به تمام نکات مربوط به تولید محتوا به صورت دقیق اطلاع و آشنایی داشته باشد.

 

آشنایی با seo off

این نوع سئو مربوط به فاکتورهای خارجی مانند شبکه های اجتماعی ؛ بک لینک و... می باشد.