قیمت سئو در کرج به چه عواملی بستگی دارد؟


تعرفه گذاری بر خدمات سئو کمی مشکل است و برآورد هزینه آن بر خلاف طراحی سایت قیمت معین و دقیقی ندارد. ارتقا سایت در گوگل به بسیاری از عوامل بستگی دارد و پروسه بسیار سنگینی می باشد از همین رو نمی توان بدون بررسی تعرفه ای را ارایه کرد. در اینجا سعی داریم عوامل موثر بر سئو یک سایت در شهر کرج را به دقت بررسی و بیان کنیم.


- نوع کلمات انتخابی مشتری :

بعد از مطرح شدن بحث سئو ، مجری سئو از مشتری تقاضا می کند تا کلمات کلیدی که علاقه دارد با آن در گوگل و در کرج شناخته شود بیان کند و مهمترین فاکتور قیمت گذاری بر سئو همین پروسه است . مجری طرح کلمات شما را بررسی می کند و متناسب با سطح دشواری روند پیشرفت تعرفه ای به شما ارایه می دهد. بدون شک هر اندازه کلمات شما بیشتر و عمومی تر باشد و همچنین تعداد رقبای شما بیشتر باشد این قیمت هم افزایش پیدا می کند. این شبیه سازی را در نظر بگیرید : دو کارفرما در خواست سئو سایت خود را دارند. اولی برای کلمه کلیدی مانند طراحی سایت در کرج و دومی کلمه آرایشگاه مردانه در کرج درخواست seo دارند. تعرفه سئو عبارت طراحی سایت در کرج بدون شک بسیار بیشتر از کلمه دوم است چون که هم رقبا و مدعیان بسیار زیادی دارد و هم روند بسیار طولانی تری خواهد داشت. پس ذهنیتی که بعضی از افراد دارند که هزینه بهینه سازی کلمات در گوگل برای همه keyword یکسان است بسیار غلط می باشد.

 

سئو لوکال ، کشوری یا جهانی!

سایتهایی هستند که هدف اصلی از طراحی سایت آنها ارایه خدمات منطقه ای و local و برای نمونه کرج است و به خاطر شرایط مکانی اصلا قادر به ارایه این خدمات در مناطق دیگر نیستند.
اگر خدمات شما متمرکز بر یک منطقه و استان است پیشنهاد می شود هزینه سنگینی را صرف سئو در سطح کشور نکنید .

 

یک یا چند زبانه بودن سایت :
اگر طراحی سایت شما به صورت چند زبانه است و قصد دارید همه زبان ها را در گوگل ارتقا دهید باید بودجه بسیار بیشتری را در این راه در نظر بگیرید. چگالی کلمات در سئو نقش مهمی دارد و سایت های چند زبانه به دلیل خارج شدن چگالی تنها از کلمات کلیدی خاص مسیر دشوارتری را طی خواهد کرد.

 

رقبای شما چه کسانی هستند؟

حتما مشاهده کردید که در بعضی از موضوعات تجارت الکترونیک تعدادی از سایت ها به عنوان غول این شاخه معرفی شدند و تقریبا دست یافتن به جایگاه آنها محال به شمار می آید. در بسیاری از موارد رسیدن به جایگاه بعضی از سایت ها در حد رویاست و تقریبا غیرممکن!

 

رتبه مد نظر شما کجاست؟

بدون شک تعرفه رسیدن به ده رتبه اول گوگل که همان صفحه اول است بسیار پایین تر از رسیدن به رتبه یک است. مشتری باید تعیین کند که چه جایگاه و رتبه ای را در نظر دارد . معمولا سه رتبع اول گوگل بیشترین ورودی را با کلمات کلیدی دارند و وب سایت های بعدی دچار افت بازدید و وروذی از موتور جستجو می شوند.

 

پشتیبانی برای سالهای بعد:
سئو یک روند همیشگی و دایمی است و اگر برای مدتی آن رها شود بدون شک سایت شما رتبه خود را از دست می دهد. شما باید تصمیم بگیرید برای سالهای بعد نیاز به پشتیبانی دارید و یا خیر که این پشتیبانی شامل هزینه ای جدا خواهد بود.

 

- تعداد کلمات کلیدی:

خب شکی نیست همه دوست دارند تعداد نامحدودی از کلماتشان در رتبه های اول گوگل دیده شوند ولی در سئو به هر اندازه تعداد کلمات بیشتر شود تعرفه نیز افزایش پیدا می کند. از همین رو به کارفرمایان توصیه می شود کلمات کلیدی مهم را اولویت قرار دهند تا هزینه است خود را مدیریت کنند.

 

سابقه بد سایت شما در گوگل !
گاهی پیش می آید یک سایت با سابقه پنالتی و جریمه قصد سئو دارد که در اینجا به یک دکتر متخصص سئو نیاز است که اول سایت را درمان کند بعد شروع به بهینه سازی وب سایت کند. خب بدون شک هزینه این اتفاقات چیزی علاوه بر بخث seo است.

 

- انجام خدمات جانبی

گاهی اوقات علاوه بر ارتقا رتبه سایت در گوگل ، خدماتی مانند بهبود سرعت بارگذاری ، رفع باگهای احتمالی و... هم در خدمات گنجانده می شود که معمولا شامل هزینه ای مجزا خواهد بود.