اصطلاحات تخصصی سئو


سئو: seo مخفف search engine optimize است و به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. به صورت عامیانه سئو به معنی ارتقا سایت در موتورهای جستجو به خصوص گوگل است.

 

بک لینک Backlink: دریافت لینک از سایت دیگر جهت ارتقا سئو را بک لینک می گویند که در دو نوع فالو و نوفالو دریافت می گردد. بک لینک فالو به مراتب با ارزش تر از نوفالو بوده و تاثیر بسزایی بر وب سایت خواهد گذاشت.

 

کیبورد یا کلمات کلیدی keywords : به کلماتی که بیشترین جستجو را در هر شاخه کاری دارند و بر اساس آن ورودی از طریق گوگل دریافت می شود می گویند. این قسمت مهمترین انتخاب مدیر سایت است و باید کاملا بررسی شده و دقیق صورت گیرد.

 

گوگل ادوردز Google AdWords : به تبلیغات گوگل که در جهت بهتر و بیشتر دیده شدن در گوگل از آن استفاده می شود و در ازای پرداخت وجه صورت می گیرد گوگل ادوردز گفته می شود. این نوع تبلیغات از طریق Ad نمایش داده می شود .

 

Seo on یا سئو داخلی : به مجموعه فعالیت هایی که از طریق خود وب سایت و همچنین مدیر انجام می گیرد و به عوامل بیرونی بستگی ندارد. از جمله تکنیک های سئو داخلی می توان به تولید محتوا ، تعیین کلمات کلیدی از طریق عنوان و چگالی ، تنظیم متاتگ ها و... اشاره کرد. بسیاری از این تکنیک ها در زمان طراحی سایت بر روی seo اعمال می گردد.

 

Seo off یا سئو خارجی : تکنیک هایی از قبیل دریافت بک لینک ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و... که از محیطی خارج از بستر اصلی سایت اجرا می شود seo off می گویند.

 

Duplicate Content و تکثیر محتوا : همانطور که از اسم آن مشخص است به معنی تکثیر و کپی اطلاعات از دو یا چند دامین است.

 

پنالتی : یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر سایت و وبمستری بیفتد پنالتی است. این نوع جریمه به دلیل تخلف از قوانین گوگل در مبحث seo  رخ می دهد و عواقب بدی در پی خواهد داشت.

 

الکسا : الکسا سایتی بین المللی و معتبر است که وب سایت ها را بر اساس تعداد بازدید رتبه بندی می کند. این ابزار دو رتبه را در اختیار کاربران قرار می دهد که یکی از آنها رتبه کشوری و دیگری رتبه جهانی وب سایت است.

 

کلاه سیاه – Black Hat و کلاه سفید – White Hat : سئو سایتی که بر اساس تقلب و اسپم صورت می گیرد را به طور عامیانه سئو سیاه می گویند و وب سایت هایی که سئو آنها کاملا مطابق استانداردهای گوگل انجام می گیرد سئو سفید نامیده می شود.

 

گوگل وبمستر google webmaster : ابزاری بی نهایت با ارزش برای پیگیری و مدیریت سئو و پیشرفت سایت که کاملا رایگان می باشد.

 

سئو لوکال : اگر جذب مخاطب شما تنها از یک منطقه صورت می گیرد و جذب مخاطبین بیرون از منطقه نقشی در درآمدزایی شما نداشته باشد می توانید سئو لوکال را انتخاب کنید. برای نمونه مشتری به دنبال شرکت طراحی سایت در کرج است و قصد همکاری با سایر استانها را ندارد. در این شرایط وب سایتی که سئو لوکال یعنی کرج را تقویت کرده بدون شک جایگاه بهتری در گوگل خواهد داشت.

 

لینک بیلدینگ : پخش لینک های سایت از صفحات مختلف به یکدیگر به گونه ای که بیشترین ارزش را داشته باشد را لینک بیلدینگ می گویند.

 

اسپم : وب سایت هایی که به انتشار مطالب کپی و یا لینک بیلدینگ بی هدف و رعایت نکردن چگالی کلمات کلیدی می پردازند باید نگران اسپم شدن باشند!

 

Authority : اعتبار یک سایت نزد موتورهای جستجو می باشد و عوامل زیادی در آن نقش دارد.

 

متاتگ Meta tag : وظیفه متاتگ ها قرار دادن اطلاعات اضافی و تکمیلی برای معرفی بهتر و بیشتر وب سایت است . این متاتگ ها همواره در داخل Head قرار دارند.

 

SERP : مخفف Search Engine Results Page می باشد و به طور کلی رتبه سایت در نتیج گوگل متناسب با کلمات جستجو شده است.

 

Heading Tag : تگ های html که در هر صفحه قرار دارند و شامل  : h1 , h2 , h3 , h4 , h5 , h6