چک لیست ارزیابی اعتبار و قدرت سئو سایت


از کجا بفهمیم سئو یک سایت چقدر قدرتمند است؟ چگونه اعتبار یک سایت را بررسی کنیم؟ ابزارهای تست اعتبار سئو یک سایت کدامند؟ این ها تعدادی از سوالات رایج در مورد ارزیابی سئو یک سایت است که به آنها پاسخ می دهیم.

 
چک لیست ارزیابی سئو :

 
- عنوان و یا همان Title:

 

اولین معیار برای ارزیابی seo ، title است که پیش از این در مورد آن صحبت کرده بودیم. Title یک سایت باید به طور هوشمندانه انتخاب گردد و کلمات کلیدی سایت با رعایت محدودیت ها در نظر گرفته شود. معمولا متخصصین سئو در همان هنگام ورود به سایت به عنوان سایت توجه می کند و با بررسی کلی آن پی می برد که به چه میزان تایتل بندی در صفحات رعایت شده است.

 
تعداد بک لینک های هوشمندانه :

 

یک فاکتور غیرقابل انکار بک لینک است ولی چه بک لینکی؟ گرفتن لینک از سایت های دیگر در سئو بسیار تاثیرگذار است ولی بک لینک طبیعی و واقعی! معمولا توصیه می شود لینک ها به صورت هوشمندانه و یا به صورت ریپورتاژ دریافت شود و از لینک های اسپم خودداری کنید. یک متخصص سئو تعداد بک لینک های یک سایت رو بررسی می کند و متوجه می شود سایت با چه معیاری سعی در ارتقا سئو داشته است. تعداد بک لینک های پایین نشان دهنده عدم تمایل کارشناس سئو به seo off است.

 
کیفیت هاست :

 

هاست قدرمتند = سئو قدرتمند

بررسی کنید و ببینید هاست به چه میزان کیفیت دارد و به چه میزان uptime سایت شما را به ۱۰۰ نزدیک می کند. در بسیاری از مواقع به خاطر کانفیگ نامناسب هاست دسترسی ربات های گوگل به سایت محدود می شود که در گاهی از موارد با ایندکس دیرهنگام صفحات حتی بعد از fetch در گوگل وبمستر و یا سابمیت نشدن بعضی url ها sitemap.xml در گوگل وبمستر تاثیر خود را اعمال می کند. سعی کنید بعد از پروسه طراحی سایت و در زمان خرید هاست فریب بسیاری از قیمت های پایین و غیرطبیعی را نخورید‌. ابزار زیادی وجود دارد تا شما تشخیص دهید که یه وب سایت موفق هاست خود را از کجا تهیه کرده است.

 

- وضعیت انکستر تکست ها :

 

یک سایت موفق در seo انکستر تکست های سایت را به صورت کاملا هدفمند و برای ارسال سیگنال مثبت به صفحات و کلمات کلیدی در تمام صفحات سایت پخش می کند .

 
تعداد صفحات و کیفیت محتوا :


اگر تعداد صفحات یک وب سایت خیلی کم باشد می توان احتمال داد که این سایت از تولید محتوا غافل است . از طرفی کیفیت محتوا امری فراموش نشدنی است که تقریبا تمام سایت موفق آن را کاملا رعایت کرده اند.

 

نسبت چگالی متن و سایت :

 

کمتر دیده می شود که نسبت چگالی متن یک سایت به تصاویر خیلی کمتر باشد و سئو آن ایده آل باشد. باید توجه داشت متن هر صفحه بسیار کم و همچنین بسیار زیاد نباشد.