عوامل مهم در طراحی سایت فروشگاهی موفق در ایران


 

اینکه یک وب سایت فروشگاهی مسیر موفقیت را طی کند آرزوی  هر مدیر فروشگاه است  ولی تنها تعداد محدودی از سایت های فروشگاهی می‌توانند جز بهترین ها باشد.  در ایران فروشگاه های اینترنتی بسیاری ایجاد شده‌اند که هر یک بر اساس سیاست خود اقدام به فروش و بازاریابی می کنند. هر یک از این سایت های فروشگاهی قصد دارد در کار خود تبدیل به یک برند مطرح شود ولی تنها تعداد کمی از آنها به این توفیق دست می یابند. در این مقاله قصد داریم عوامل مهم در طراحی سایت فروشگاهی موفق در ایران را مطرح کنیم و هر یک را به طور کامل بررسی کنیم.

 

طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

 

به طور کل هر وب سایتی که در آن خرید و فروش کالا به صورت آنلاین انجام بگیرد یک وب سایت فروشگاهی است. این سایت فروشگاهی می‌تواند دارای درگاه برای پرداخت اینترنتی باشد و یا از طریق واریز وجه یا پرداخت در محل فعالیت کند.

 

عوامل موفقیت سایت فروشگاهی در ایران

 

توجه به نیاز بازار و عموم مردم

 

اینکه شما چه محصولی را در فروشگاه اینترنتی خود به فروش می رسانید بحث اول در سیاست گذاری فروش شماست.  همیشه و در همه حال نیاز بازار در خرید و فروش حرف اول را می زند که باید با توجه به آن فعالیت وب سایت را در مسیر موفقیت قرار داد.  اینکه عموم مردم علاقه به خرید کدام دسته از کالاها را دارند بسیار مهم است چون به طور کل در این شرایط شما مشتری خود را از قبل آماده دارید. البته برخی کالاها همواره جز خرید های عمومی مردم محسوب می شود که می توان از جمله آنها به موبایل و یا لپ تاپ اشاره کرد.

 

عوامل مهم در طراحی سایت فروشگاهی موفق در ایران

 

 

 توجه به سطح توان مالی عموم مردم

 

 امروزه به دلیل نوسانات ارزی و افزایش قیمت بسیاری از کالاها خرید بسیاری از محصولات برای عموم مردم مشکل شده است.  در چنین مواقعی فروش کالاهایی که افزایش قیمت بسیار بالایی داشتند و جزء نیازهای اصلی مردم به شمار نمی آیند  می‌توانند باعث کاهش چشمگیر فروش محصولات شود.  البته بسیاری از فروشگاه ها از گذشته تا به حال در عرضه و فروش کالاهای تخصصی لوکس و گران قیمت فعالیت دارند  که در این  شرایط به طور کلی فروش کالا با کاهش منطقی روبرو می شود. معمولاً وب سایت هایی که قابلیت انعطاف بالایی در مدیریت محصولات از لحاظ قیمت دارند همیشه و همواره فروش بالای خود را حفظ می‌کنند.

 

برگزاری جشنواره های فروش و تخفیفات دوره ای

 

 یکی از مهمترین دلایل موفقیت طراحی سایت فروشگاهی برگزاری جشنواره های فروش با تخفیفات ویژه است که باعث مراجعه مکرر کاربران و خریداران به وب سایت می شود.

 

جلب اعتماد خریدار با کسب اعتبار

 

همیشه و در سراسر دنیا خریدار حاضر است  کالایی را که توسط فروشگاه معتبر و معتمد حتی با قیمت بالاتر از فروشگاه های دیگر عرضه می شود را تهیه کند و دلیل آن هم اعتماد به آن فروشگاه است.  هر فروشگاهی می تواند با سفارش طراحی سایت یک فروشگاه آنلاین را برای خود ایجاد کند ولی هر فروشگاهی نمیتواند اعتماد عموم کاربران را جلب نماید. اعتبار در هر کسب و کاری باعث افزایش فوق العاده فروش و درآمد می شود ولی این اعتبار به راحتی به وجود نمی آید. یک سایت فروشگاهی باید سال ها فعالیت سالم دقیق منظم و حرف هایی داشته باشد تا بتواند حجم بالایی از کاربران اینترنتی را جذب کند .
برخی از عواملی که باعث کسب اعتبار فروشگاه اینترنتی نزد عموم مردم می شود را مطرح می کنیم.

 

- نماد اعتماد الکترونیک


نماد اعتماد الکترونیک اولین قدم برای اعتماد سازی نزد کاربران است.  دریافت نماد اعتماد کار بسیار سختی نیست ولی تأثیر بسیار زیادی در اعتماد کاربر به شما خواهد داشت. برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک می‌توانید به آدرس ... مراجعه کنید.

 

- تبیین و تعیین مقررات خرید و فروش به صورت کاملا روشن


 بسیاری از مشتریان و خریداران برای خرید از سایت به دنبال صفحه قوانین و مقررات سایت می گردند تا علاوه بر اعتماد بیشتر بتوانند جواب سوالات خود را نیز پیدا کنند.

 

- تعیین قیمت های منطقی

 

تعیین قیمت‌های منطقی برای محصولات قدم بسیار مهمی در اعتبار بخشی به سایت شماست. این قیمت ها نباید آنچنان بالا باشد که باعث فرار خریدار از سایت شود و نه آنقدر پایین باشد که باعث تعجب مشتریان شود.

 

- تعیین قیمت های رقابتی

 

زمانی که قصد انتخاب قیمت برای هر کالا را دارید در نظر بگیرید که این قیمت‌ها باید به صورت رقابتی انتخاب شود تا خریدار  او را راضی کند که از بین چند فروشگاه شما را به عنوان فروشنده انتخاب کند.

 

- پشتیبانی فروش

 

 بسیاری از خریداران برای اعتماد بیشتر به یک وب سایت قصد می کند که از طریق ایمیل یا شماره تلفن ها با پشتیبان سایت ارتباط برقرار کنند. چنانچه پاسخی از طرف پشتیبان سایت فروشگاهی دریافت نکنند ممکن است  اعتماد خود را نسبت به سلامت فروشگاه شما از دست بدهند.

 

- ایجاد حق انتخاب برای خریدار برای پرداخت پول

 

خیلی از خریداران علاقه دارند هزینه کالای خود را پس از دریافت و بررسی صحت و سلامت آن پرداخت کنند.

پس سعی کنید علاوه بر در نظر گرفتن درگاه پرداخت بانکی پلن های دیگری از جمله پرداخت در محل را نیز در سایت فروشگاهی خود فعال کنید.

 

- سایت فروشگاهی خود را بی محتوا نشان ندهید

 

سایت شرکتی یا فروشگاهی و یا هر سایت دیگر اگر از نگاه کاربر و خریدار بی محتوا و خالی به نظر بیاید بی اعتبار است. سعی کنید تمام دسته بندی محصولات و محصولات را در معرض دید کاربران قرار دهید تا علاوه بر نمایش بزرگی فروشگاه شما بتوانید کالاهای مرتبط را نیز به خریدار معرفی کنید.

 

- امنیت سایت فروشگاهی

 

همیشه سعی کنید سفارش طراحی سایت خود را به مرکز این مطمئن ارائه دهید تا امنیت وبسایت شما را نیز تامین کنند.  اگر به سایت شما دچار حملات متجاوزان قرار بگیرد و دچار اختلال شود می تواند در اعتبار شما نزد مشتریان تاثیر منفی داشته باشد. طراحی سایت فروشگاهی یک علم است و باید همیشه آن را به کاردان سپرد.

 

- سلامت و صحت کالای خود را به مشتری تضمین دهید

 

یکی از دغدغه های بزرگ مشتریان و خریداران این است که اگر کالای خریداری شده دچار مشکل و یا خرابی است چه باید بکنند. شما مدیران سایتهای فروشگاهی باید علاوه بر تضمین سلامت و کیفیت کالا حق عودت مبلغ و یا پشتیبانی محصول را نیز تضمین کنید.

چنانچه قصد طراحی سایت فروشگاهی دارید و به دنبال مرکزی مطمئن برای سفارش پروژه خود دارید با کارشناسان حرفه‌ای رایان به تماس حاصل کنید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.