اشباع سایت های فروشگاهی و مشکلات آن


امروزه شاهد رشد قارچ‌ گونه طراحی سایت و به خصوص طراحی سایت های فروشگاهی در سراسر کشور هستیم ولی روند رشد روز به روز بیشتر می‌شود. راحت شدن راه اندازی یک سایت فروشگاهی باعث شده است که بسیاری از افراد به فکر راه اندازی یک کسب و کار آنلاین بیفتند ولی راحت شدن راه اندازی پروژه فروشگاهی باعث به وجود آمدن برخی مشکلات شده است. اینکه اشباع سایت های فروشگاهی باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود را در ادامه به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

 

دیگر بازار تنها دست چند سایت فروشگاهی نیست

در گذشته تنها چند سایت فروشگاهی بودند که به خاطر پیشقدمی کسب و کار و سایت فروشگاهی خود را توسعه بخشیدند اما امروزه تعداد سایت های فروشگاهی بسیار بالاست. حال این اتفاق چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

 

مشکل اول

تعداد وب سایت ها فروشگاهی زیاد شده است با انتخاب کاربر مشتری بسیار دشوار شده است.  در گذشته فقط تعداد محدودی سایت فروشگاهی بود که می توانست از آن ها خرید کنند ولی حالا این  این تعداد بالا باعث سخت شدن انتخاب برای تعیین فروشگاه هدف شده است.

 

 

مشکل دو

تنها فروشگاه های کمی تبدیل به غول فروشگاهی میشوند در رقابت با آن ها بسیار بسیار دشوار است. به همین دلیل سئو کردن سایت برای رقابت با آنها بسیار سخت و بسیار هزینه بر است.  به طور کلی اگر کسب و کار یک سایت به صورت عمومی بوده و مخاطب خاص نداشته باشد سئو بسیار سختی پیش رو دارد.

 

مشکل سوم

 تقریباً ۹۰ درصد سایت های فروشگاهی توان رقابت با غول های این شاخه را ندارند و یا باید کاملاً کسب و کار خود را عوض کنند و یا در نهایت به سود کم از فروش کم قالب باشد. پس خیلی طبیعی است که بسیاری از این سایت های فروشگاهی پس از مدتی فعالیت خود را به پایان می رسانند و تغییر فعالیت می دهند.

 

مشکل چهارم

 تقریباً بیشتر مردم به ۳ الی ۴ سایت فروشگاهی اعتماد دارند و از آنها خرید می کنند و خیلی کم پیش می آید به سراغ سایت های فروشگاهی نوپا و جدید مراجعه کنند. پس همین یک مشکل بزرگ است بازار هدف شما در اختیار تعدادی فروشگاه بزرگ است.

 

مشکل پنجم

بسیاری از افراد به دلیل موفقیت فروشگاه های بزرگ و برند تصمیم میگیرند قالب سایتی مشابه آن طراحی کنند تا به بازدهی برسنند. این در حالی است که این اتفاق نه تنها باعث از بین رفتن شخصیت و هویت سایت خودتان می شود بلکه باعث می شود کاربران با دیدن سایت شما یاد سایت مرجع بیفته و مجدداً برای خرید به همان سایت مراجعه کنند.

 

مشکل ششم

بعضی از فروشگاه ها به دلیل سود کم ممکن است دست به اتفاقات دیگری بزنند و برای مثال اقدام به فروش محصولات با قیمت بیشتر کنند. مورد دیگر شاید خیلی از فروشگاه ها که قصد کلاهبرداری از مشتریان را دارند در حالت و فرمت سایت فروشگاهی وارد شده و سعی بر اعتماد سازی دارند.

 

پیشنهاد رایان وب چیست؟

پیشنهاد رایانه برای سایتهای فروشگاه این است که سعی کنند در زمینه فروش تخصصی اقدام کنند و کمتر رو به فروش عمومی بیاورند .  در این شرایط احتمال رسیدن به رتبه های اول گوگل و در نتیجه سود مالی بیشتر وجود دارد.