تاثیر ریسپانسیو بودن سایت بر سئو و بهینه سازی


تاثیر ریسپانسیو بودن سایت بر سئو و بهینه سازی

در زمان طراحی سایت علاوه بر رنگ و طرح قالب باید به نکات دیگری هم توجه کرد. یکی از این نکات کاربر پسند بودن (User Friendly) سایت است. کاربران به محض ورود به سایت شما شروع به آنالیز وب سایت شما می کنند و به طور ناخودآگاه امکانات ، کمی و کاستی ها و طرح وب شما در ذهن او حک می شود. کاربران علاقه دارند زمانی که با موبایل یا تبلت وارد وب سایت شما می شود با کمترین حرکت اضافی از قبیل زوم کردن و... به خواسته خود برسند. ریسپانسیو بودن (واکنش گرا) این امکان را محیا می کند که یوزرها صفحه وب شما را به بهترین حالت ممکن تماشا کنند .

تعریف کلی ریسپانسیو:

ریسپانسیو به معنی واکنش گرایی می باشد و کاربرد آن برای نمایش بهتر صفحات در دستگاه های مختلف (موبایل ، رایانه ، تبلت و..) و همینطور مرورگرهای متفاوت (موزیلا ، کروم و... ) است.

تاثیر ریسپانسیو در سئو (Search engine optimization) :

- تاکید گوگل بر قابلیت Responsive :
زمانی که یک وب سایت را جستجو می کنید معمولا می بینید که در نتایج گوگل توصیفی از سازگار بودن وب سایت با دستگاه شما نمایش داده می شود. این نشان دهنده اهمیت این موضوع از نگاه Google است. از طرفی خود گوگل قسمتی را در سایت خود قرار داده تا میزان واکنش گرایی صفحه شما تست کند . حتی در قسمتی از وب مستر هم این امکان قرار گرفته است. در قوانین جدید پیشنهادی اعلام شده برای افزایش سئو از طرف گوگل ، قابلیت ریسپانسیو بودن هم به عنوان اصل کلیدی عنوان شده است.

- تاثیر حضور کاربر در بهینه سازی و سئو :

زمانی که کاربر با موبایل وارد وب سایت شما شده و به راحتی توانسته مطالب شما را تماشا کند یک امتیاز مثبت نزد کاربر محسوب می شود و احتمال اینکه یوزر دوباره به پیج شما سر بزند و مشتری ثابت شما شود خیلی زیاد تر می شود. همین حضورهای مداوم باعث افزایش سئو سایت شما خواهد شد. برای مثال فرض کنید کاربری با تلفن همراه با جستجوی کلمه طراحی سایت در تهران یا طراحی سایت در قزوین در موتورهای جستجو وارد صفحه شما می شود. اگر برای مطالعه مطالب شما مجبور به زوم کردن یا حرکت دادن شوند احتمال اینکه دوباره به شما سر بزنند کم تر می شود. حضور مداوم بازدید کنندگان را برای افزایش سئو و  بهینه سازی دست کم نگیرید!