نکاتی در طراحی سایت که کاربران را فراری می دهد


نکاتی در طراحی سایت که کاربران را فراری می دهد

طراحی سایت از حرفه هایی به شمار می آید که بسیار تنوع پذیر و سلیقه ای می باشد. امروزه رنگ بندی ، ساختار و استفاده از کدنویسی های متفاوت باعث شده که وب سایت هایی با شکل گرافیکی و امکاناتی متفاوت را مشاهده کنیم. ولی در این میان اشتباهات و یا برخی سلیقه ها باعث شده طراحی سایت یا ضعیف باشد یا ضعیف به نظر برسد . در پایین به نکاتی اشاره می شود که سایت ها را از آن شرایط آرمانی دور می کنند.

 

- مجبور شدن کاربر به کلیک های زیاد برای رسیدن به نتیجه مورد نظر :

اگر کاربران سایت شما مجبور شوند که برای رسیدن به یک صفحه خاص و یا گرفتن خروجی کلیک هایی خارج از حد و تعادل انجام دهند نقطه ضعف بزرگی برای سایت شما به شمار می آید . به حدی که همیشه در ذهن بازدید کننده می ماند که خدمات شما با دشواری به آنها می رسد. پس مسیر را ساده کنید و امکانات مد نظر کاربران را در دسترس قرار دهید.

- سرعت بارگذاری پایین :

اگر می خواهید کاربران خود را فراری دهید در زمان طراحی سایت ، سرعت را اولویت قرار ندهید! در نظر بگیرید کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می کند و سه نتیجه اول گوگل را برای مشاهده همزمان باز می کند. حال اینکه اگر شما حتی نتیجه اول گوگل باشید ولی سایت شما بارگذاری سنگین تر و طولاتی تری داشته باشد بازدید کننده سایت های دیگری را که به طور همزمان بازگشایی کرده را در این فاصله مشاهده می کند و ممکن است آن وب سایت ها نظر آنها را جلب کرده و دیگر منتظر لود شدن سایت شما نباشند ! به همین راحتی تمام زحمات شما در طراحی وب سایت و سئو از بین می رود!

- سر در گم کردن بازدید کننده :

یک نکته کلیدی در طراحی سایت و رعایت سئو این است که بازدید کننده در همان 5 ثانیه اول خدمتی را که به دنبال آن وارد سایت شما شده را مشاهده و به ماهیت کار و وب سایت شما به طور کامل پی ببرد. اگر آنها از برای پیدا کردن خدمات شما دچار سردرگمی شوند ممکن است دیگر به پایگاه وب سایت شما مراجعه نکند. پس در زمان طراحی وب سایت دسته بندی و لینک دهی را به نحو احسنت رعایت کنید. همچنین در تصاویر استفاده شده (مخصوصا در اسلایدشو) زمینه کاری خود را به عموم مردم بفهمانید .

- عدم اعتمادسازی وب سایت در نگاه کاربر :

اگر بازدید کننده حس کند سایت شما دارای اعتبار یا ارزش از جهات قانونی ، عرفی و یا ساختار نیست بعید است که جلب ما شود . اعتماد نقش مهمی در خدمات رسانی ایفا می کند.