تاریخ: 5 / 08 / 1398
سئو و بهینه سازی سایت با استفاده از کلمات کلیدی مورد توجه همه مدیران وب سایت ها قرار دارد و این مدیران دوست دارند تمام کلمات کلیدی سایت خود را در رتبه های اول گوگل مشاهده کنند. حال اینکه بعضی از این مدیران قصد سئو تعداد زیادی کلمات کلیدی خود را دارند بدون آنکه متوجه باشند حضور این همه کلمه کلیدی در صفحات سایت و مقالات می تواند تا چه اندازه ای مضر و خطرناک باشد. اگر از اشخاصی هستید که علاقه ی زیادی به افزایش کلمات کلیدی دارید این مقاله را به دقت مطالعه کنید.
در ابتدا باید به تعریف کلمه کلیدی پرداخته و سپس به بررسی میزان اهمیت تعداد آنها در صفحات سایت و مقاله می پردازیم. کلمه کلیدی یا همان keyword عبارت است از خدمات اصلی سایت شما به صورت کوتاه ترین شکل ممکن که می تواند کاربران زیادی را از طریق گوگل جذب کرد. کلمات کلیدی عمومیترین اصطلاح سئو به حساب می آید و همیشه تارگت و هدف اصلی تمام مدیران سایت ها برای رسیدن به نقطه ایده آل محسوب می شود.
استفاده بیش از اندازه و افراط گونه ی کلمات کلیدی در محتوا و مقاله باعث کاهش تأثیر مقاله بر روی سئو کلی سایت و همچنین کلمات کلیدی اصلی خواهد شد. هر مقاله و محتوا دارای فرکانس مثلت است و این فرکانس توسط کلمات کلیدی گنجانده شده در محتوا به صفحات هدف ارسال می شود. زمانی که کلمات کلیدی گنجانده شده در صفحه بسیار زیاد باشد این فرکانس بین آنها تقسیم می شود و هر چقدر این کلمات زیادتر باشد به صفحات اصلی فرکانس کمتری ارسال خواهد رسید.
مثال : نایلونی را پر از آب در نظر بگیرید. تعداد ۲ ظرف زیر نایلون آب قرار دارند و قرار است توسط آب داخل نایلون پر شوند. برای پر کردن این ظرفها باید دو سوراخ در نایلون ایجاد کنیم تا آب موجود در آن ظرف خالی را پر کند. پس از مدتی نایلون خالی شده و ظرف ها پر از آب می شوند. حالا تصور کنید تعداد این ظرف ها بیشتر شود که در این شرایط باید تعداد سوراخ های نایلون بیشتر شوند و در این شرایط ظرف ها مقدار کمتری آب را در خود می گنجاند.
در مثال بالا نایلون آب حکم محتوا را دارد و هر یک از ظرف ها حکم کلمه کلیدی. زمانی که تعداد کلمات کلیدی در یک مقاله بسیار زیاد شود تاثیر و فرکانس مثبت آن مقاله کمتر به کلمات کلیدی اصلی میرسد. اصولاً در منطق طراحی سایت و سئو افراط و تفریط خطرناک است و این دو اتفاق میتواند خطرات بسیار بزرگی برای سایت ها داشته باشد.
معمولا عنوان صفحات و مقالات باید به گونهای باشد که بیشترین چگالی کلمات در محتوای آن نهفته باشد. از آنجا که title و عنوان کوتاه است و شامل کلمات کلیدی زیادی نمی شود محتوا و متن مقاله نیز نمیتوانند کلمات کلیدی بسیار زیادی در خود بگنجاند. وقتی کلمه کلیدی داخل متن و کلمه کلیدی در داخل عنوان مقاله همخوانی داشته باشد تاثیر آن مقاله بر روی آن کلمه کلیدی بسیار زیاد است چون چگالی کلمه کلیدی رعایت شده است. پیشنهاد میشود در مقالات خود از افراد در کلمات کلیدی پرهیز کنید چون ممکن است چگالی کلمه را از عبارت اصلی شما دور کند.
نویسنده : مهندس امیر نوری
تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به رایان وب است