چرا باید سئو را آموزش ببینیم؟

تاریخ: 13 / 02 / 1400

آموزش سئو

 

در گذشته نه چندان دور بسیاری از شرکت ها تصور می کردند که تنها با راه اندازی یک سایت و طراحی سایت به هدف تبلیغاتی خود می رسند. با گذشت زمان و پدبدار شدن کسب و کارهای مختلف و به وجود آمدن رقبا ، همه به این نتیجه رسیدند که تنها یک طراحی سایت برای توسعه کسب و کار کافی نیست. به همین دلیل بیشتر صاحبین مشاغل به ارتقا سایت خود در گوگل و در اولویت قرار گرفتن در جستجوی مردم علاقه پیدا کردند و با مفهوم سئو آشنا شدند.


مفهوم و تعریف سئو

سئو یکی از اصطلاحات حوزه وب و طراحی سایت است که به معنای بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو می باشد . آمارها نشان داده بیشترین مشتریان یک سایت از طریق گوگل جذب می شوند و تنها راه جذب از طریق گوگل بهبود سئو سایت است. به هر میزان رتبه سایت شما در گوگل و سایر موتور های جستجو بهتر باشد بازدید و ترافیک سایت شما نیز بیشتر خواهد بود.


مزایای سئو یک سایت

اولین مزیت و بهترین فایده سئو افزایش ترافیک سایت و در نتیجه افزایش خدمت رسانی و یا فروش است . طبیعتا هر چقدر فروش افزایش پیدا کند درآمد یک شرکت افزایش می یابد. پس سئو به تنهایی نیمی از مسیر پیشرفت یک شرکت یا فروشگاه است.

 

کاهش هزینه های تبلیغات چاپی و کاغذی

با توجه به افزایش قیمت کاغد و خدمات چاپی در هر دوره زمانی ، هزینه تبلیغات نیز افزایش می باید . سئو از ایجاد هزینه های اضافی تبلیغات چاپی و یا بنری خودداری می کند و تنها هزینه شامل کارشناسان این رشته می شود.

جذب هوشمند مشتری

فرض کنید شما از تبلیغات شهری برای تبلیغات شرکت استفاده می کنید. در این صورت شما تنها بخشی از افرادی را جذب می کنید که علاقه مند به موضوع باشند و شاید 90 درصد توجهات بی فایده خواهد بود. این در حالی است که سئو باعث می شود فقط کسانی که به دنبال یک موضوع خاص هستند شما را ببینید و این باعث تبلیغات عمومی بی فایده نمی شود.

شما علاقه مندان می توانید در دوره های آموزش طراحی سایت و آموزش سئو رایان وب شرکت کنید .


سرفصل های که باید در سئو بیاموزید:

 

  • تعریف سئو
  • موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
  • معرفی انواع سئو (onpage seo – offpage seo)
  • بررسی اشتباهات رایج در سئو
  • استراتژی و بازاریابی محتوا
  • ویدئو مارکتینگ
  • نرخ تبدیل چیست؟
  • تبلیغات گوگلی و آنلاین  Adwords
  • سایر روش های تبلیغات آنلاین
  • ابزار هوشمند بررسی و تحلیل آمار – Google Analytics
  • کلمات کلیدی، تحقیق و انتخاب
  • تعریف کلمات کلیدی و بیان اهمیت آن
  • مهمترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی
  • آشنایی با ابزار Google Trends
  • بدست آوردن کلمات کلیدی یک کسب و کار
  • بررسی رقبا و نقاط قوت و ضعف آنها
  • چگالی کلمات کلیدی – Keyword density
  • آشنایی با الگوریتم های گوگل
  • الگوریتم گوگل پاندا
  • الگوریتم گوگل پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم گورخر
  • الگوریتم topheavy
  • الگوریتم freshness
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم رنک برین
  • الگوریتم دزدان دریایی
  • الگوریتم کافئین
  • الگوریتم موبایل گدون
  • آموزش سئوی وردپرس
  • افزونه Yoast SEO
  • افزونه سئو ویدئو – Yoast Video SEO
  • افزونه سئو فروشگاه – Yoast SEO for Woocommerce
  • معرفی سایر افزونه های مهم برای سئو وردپرس
  • آشنایی با اصطلاحات تکنیکال سئو
  • Google Sandbox
  • Page Authority
  • Domain Authority
  • Black hat SEO
  • White hat SEO
  • Negative SEO
  • Google Honeymoon
  • Backlink
  • Bounce rate
  • SERP
  • CTR
  • Impression
  • HEO
  • Internal link
  • External link
  • Responsive Design
  • Semantic tag
  • Meta tag
  • Nofollow
  • Sitemap
  • Stopword
  • Spam
  • Crawl
  • Redirect
  • Robots.txt
  • Htaccess
  • Over optimization
  • Hreflang
  • Canonical
  • Duplicate content
  • Structured data
  • آموزش بهینه سازی داخلی سایت
  • بهینه سازی لینک های داخلی و خارجی
  • آموزش بهینه سازی تصاویر
  • آموزش نکات مربوط به سئو ویدئو
  • آموزش ساختار schema در سایت
  • آموزش استفاده از سایر متاتگ ها در سئو
  • آموزش ایجاد نقشه سایت
  • آموزش ابزارهای آنالیز تکنیکال سئو
  • آموزش ابزار Google search console
  • آموزش بهبود  GTMetrix
  • آموزش کار google page speed
  • آموزش کار ابزار Google mobile friendly test
  • آموزش کار با alexa

 

 

نویسنده : مهندس امیر نوری



مقالات دیگر