تاثیر بازدید و مدت زمان حضور کاربر در سئو سایت

تاریخ: 1 / 10 / 1395

تاثیر بازدید و مدت زمان حضور کاربر در سئو سایت


بعد از طراحی سایت و راه اندازی آن نوبت به بازدید کاربران با آی پی های مختلف از سایت شما می شود. در مقالات قبل به فاکتورهای بهبود سئو اشاره شد و در این مقاله به بررسی یکی از مهمترین فاکتورهای سئو می پردازیم. موضوع این مقاله تأثیر حضور کاربران در سایت شما و ماندگاری آنها در سایت (bounce rate) می باشد.

بدون شک خیلی از سایتها را مشاهده کردید که از نظر سئو قوی نیستند و یا حتی در مرتبه پایینی از بهینه سازی سایت قرار گرفتند ولی در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو جایگاه مناسب و عالی دارند. شاید می‌توان گفت دلیل اصلی این جایگاه مناسب تعداد بازدید های بالا و همچنین برگشت مداوم کاربران به سایت و ارجاع مجدد آنها می باشد. مخصوصا در سایت های خبری به دلیل به روز رسانی مداوم در حوزه خبر کاربران به طور مداوم به وب سایت مراجعه می کنند و این باعث بازگشت مجدد کاربران به سایت می‌شود که این از نگاه گوگل بسیار حائز اهمیت است.  موتورهای جستجو و ابزارهای بررسی فاکتورهای سئو و همچنین وب سایت معتبر الکسا یکی از فاکتورهای مهم خود را بازگشت کاربر به سایت و همچنین مدت زمان ماندن کاربر درون سایت معرفی کرده است که از این می‌توان نتیجه گرفت حضور مداوم کاربران در سایت شما باعث افزایش سئو می شود. برای مثال شما صفحه ای در سایت خود به عنوان طراحی سایت در کرج دارید. هرچه بازدید از این صفحه بیشتر باشد سئو و اعتبار این صفحه از نگاه موتورهای جستجو بالاتر از صفحات دیگر استانهای شما و دیگر سایتها می شود.

حالا در پایین به بررسی چند مورد برای بازگشت مجدد کاربران به سایت را بررسی می‌کنیم:

- به روز رسانی مداوم با قرار دادن مطالب مفید و با ارزش از نگاه کاربران برای تشویق به بازگشت به سایت

- قرار دادن اخبار مربوط به آن حوزه کاری برای مراجعه بازدیدکننده

- قرار دادن سوپرایزهایی برای بازگشت کاربران

- پیگیری‌ها مداوم یک موضوع به صورت گام به گام یا بخش به بخش برای تشویق  بازدید کننده به بازگشت و پیگیر شدن مطلب



نویسنده : مهندس امیر نوری

نویسنده : مهندس امیر نوری



مقالات دیگر